İmplant Tedavisi

İmplantlar, çene kemiğine yerleştirilen, kaybolmuş dişin yerine geçen yapay diş kökleridir. Genellikle işlem görmüş titanyumlardan yapılırlar ve kendi ana dişlerimize en yakın bir uygulama yöntemidir. Materyalleri titanyum olup doku dostudurlar ve alerjik reaksiyon göstermezler. Uzun ömürlü ve ömür boyu kullanılabilir bir yapıya sahiptirler.

Son yıllarda implant materyali olarak zirkonyumlar da kullanılmaktadır. Ancak yeni bir sistem olan zirkonyum implantlar şu an için titanyum implantlardan daha maliyetli bir seçenektir. Diş hekimi çene kemiği yapısının ve diş eti dokusunun implant tedavisine uygunluğunu değerlendirmek için öncelikle tomografi ve röntgenleri inceler ve genel değerlendirmesini ve yorumunu yapar. Bu değerlendirme sonrasında hastanın implant tedavisine uygunluğuna kesin olarak karar verilir. Hastaların kemik yapısıyla doğru orantılı olarak cerrahi işlem bile gerektirmeden; kanama, ödem olmadan ağrısız bir şekilde gerçekleştirilip birkaç gün içinde üst protez yapıları bile bitirilmektedir. Kemik yapıları uygun değilse cerrahi işlemler ile destekli implant uygulamaları yapılmaktadır. Bu ise 2/3 ay süreç gerektiren bir işlemler dizisidir. Artık son tekniklerle implantların yapılamama gibi sorunları da ortadan kalkmıştır. Birçok teknikle hastaların çene kemiklerinin yetersiz olduğu bölümler kemik yapıcılarla desteklenip implantlar kolaylıkla yerleştirilmektedir. Ayrıca aynı anda hem sorunlu diş çekilip çekim boşluğuna implant hemen yerleştirilebilmektedir. Tek diş kayıplarında hiçbir diş kesilmeden o bölgeye implant uygulanıp diğer dişlerin zarar görmesi engellenmektedir.

Tüm implant işlemleri lokal anestezi altında yapılmaktadır. İmplant uygulamasının başarısı; implantın kalitesi, sterilizasyon, hekimin cerrahi beceresi ve hastanın genel sağlığı ile doğru orantılıdır. İmplantın hasta ağzına yerleştirilmeden önce fabrika aşamasındaki sterilizasyonu, implantların formu, implantların yüzey kaplaması, implant üreticisinin yıllardır yaptığı ARGE çalışması implantın kalitesinin yüksek olmasını sağlar.

İmplant uygulamasının riskli olduğu bazı durumlar şunlardır:
• Kortikosteroid ya da immün sistemi baskılayıcı ilaç kullanan bireyler,
• Yüksek tansiyon, bağ dokusu hastalıkları, hemofili ve önemli bağışıklık sistemi yetersizlikleri gibi kronik hastalıkları olan kişiler,
• Baş ve boyun bölgesine yüksek dozda radyoterapi uygulanmış kişiler,
• Alkol ya da uyuşturucu madde bağımlıları,
• Çok miktarda sigara kullanan kişiler (sigara kullanımı ağız içindeki iyileşmeyi baskılar ve implant başarısının düşmesine neden olabilir),
• Hamileler,
• Kemik gelişimi tamamlanmamış olan genç hastalar,
• İyileşmeyi etkileyen diyabet ve kronik kardiyovasküler hastalıklar.

Ağız hijyeni implant uygulaması sonrası çok önemli olup implantların ömrünü etkilemektedir.
Her şeye rağmen kendi dişlerimizi koruyup ve gerekli tedavilerinin yaptırılıp uzun yıllar implanta ihtiyaç duymamamız ilk hedefimiz olmalıdır.